Cenaclul literar "Șoriceii de bibliotecă"
Proiectul "Șoriceii de bibliotecă", inițiat și conceput de bibliotecar prof. dr. Elena-Emilia Pop, a demarat în urmă cu aproximativ zece ani și îi vizează în special pe copiii din clasele II – IV. Scopul proiectului, desfășurat pe durată nedeterminată, este acela de a-i stimula pe elevi să citească prin activități de tip competițional, dar și să-și formeze deprinderi de a face, pe baza textelor lecturate, scurte analize literare, iar apoi să-și exprime, într-un limbaj adecvat, părerile personale. Întâlnirile se organizează la bibliotecă, în fiecare semestru, cu fiecare clasă în parte, copiii fiind însoțiți de învățătoare.
Scenariul este simplu: copiii își aleg un autor care cred că e mai aproape de sufletul lor și, împreună cu bibliotecarul și învățătorul fixează poveștile, romanul sau poeziile pe care urmează să le citească într-un anumit interval de timp. Se poate sugera lectura și pornind de la un personaj drag cu care ar putea să se identifice: Heidi, Pinocchio, Nică a lui Ștefan a Petrei, Fram etc. După răgazul de lectură, urmează șezătoarea literară din care nu trebuie să lipsească spiritul competitiv. Discuțiile pe marginea cărților citite stârnesc interesul, creându-se chiar timide polemici pe marginea unor subiecte, personaje, situații etc. Lecturile pot fi urmate și de vizionarea unui filmuleț, a unui desen animat legat de tema discutată. Elevii merituoși sunt recompensați, la final, cu diplome și cărți.
Echipa de proiect este formată din: bibliotecar prof. dr. Elena-Emilia Pop și învățătoarele claselor II - IV.
Scenariul este simplu: copiii își aleg un autor care cred că e mai aproape de sufletul lor și, împreună cu bibliotecarul și învățătorul fixează poveștile, romanul sau poeziile pe care urmează să le citească într-un anumit interval de timp. Se poate sugera lectura și pornind de la un personaj drag cu care ar putea să se identifice: Heidi, Pinocchio, Nică a lui Ștefan a Petrei, Fram etc. După răgazul de lectură, urmează șezătoarea literară din care nu trebuie să lipsească spiritul competitiv. Discuțiile pe marginea cărților citite stârnesc interesul, creându-se chiar timide polemici pe marginea unor subiecte, personaje, situații etc. Lecturile pot fi urmate și de vizionarea unui filmuleț, a unui desen animat legat de tema discutată. Elevii merituoși sunt recompensați, la final, cu diplome și cărți.
Echipa de proiect este formată din: bibliotecar prof. dr. Elena-Emilia Pop și învățătoarele claselor II - IV.